UTF-8 http://oj-sann.blogspot.com/feeds/posts/default OJ'sann bloggen: Ansteinbakken i bygdeboka.OJ'sann bloggen .comment-link {margin-left:.6em;}

OJ'sann bloggen

- Jeg skriver jeg, så ser vi hva det blir til ... Personlig kan det nok bli, men ikke privat.

Mitt foto
Navn:
Sted: Norway

                                                    Home | Post | Edit | Photobucket

tirsdag, februar 19, 2008

Ansteinbakken i bygdeboka.

Bilde Biri-Snertingdal bygdebok
I dag fant jeg ut at Ansteinbakken er nevnt 3 steder i bygdeboka:
  • Biri-Snertingdal bygdebok bind 3, side 122:
    ik, f 1813, kom til Ansteinbakken, Peder, f 1816
    183 5 var husværet Ansteinbakken utskilt og til
  • Biri-Snertingdal bygdebok bind 3, side 124:
    teinheller i mellom Ansteinbakken Ved utskifting
    kiftingen 183 5 ble Ansteinbakken ansatt til 1/1
  • Biri-Snertingdal bygdebok bind 3, side 125:
    rg, som i 1923 fikk Ansteinbakken av sin mor Ans
    inbakken av sin mor Ansteinbakken 34—2 har 22 m

  • Opplysningene fant jeg på Rolf Steinars Snertingdalsside under etiketten "Søk i bygdeboka". Det skal bli spennende å lese hva som står der når jeg får tak i boka. Håper de har den på biblioteket.

    Etiketter:

    Image hosted by Photobucket.com      MyCachWorld            Bensinpillen

    -->