UTF-8 http://oj-sann.blogspot.com/feeds/posts/default OJ'sann bloggen: Firefox 1.5 Beta release - raskere surfing ....OJ'sann bloggen .comment-link {margin-left:.6em;}

OJ'sann bloggen

- Jeg skriver jeg, så ser vi hva det blir til ... Personlig kan det nok bli, men ikke privat.

Mitt foto
Navn:
Sted: Norway

                                                    Home | Post | Edit | Photobucket

søndag, september 11, 2005

Firefox 1.5 Beta release - raskere surfing ....

Har nettopp lastet ned den nye versjonen av Firefox 1.5 Beta.
I reklamen sto det at denne versjonen bl.a. ville gi raskere surfing enn de tidligligere utgavene av "foxen".
Med "raskere surfing" menes nok her en hurtigere browsing (les: laste ned) av websidene i nettleseren.

Og Firefox innfrir! =). 1.5 Beta laster websidene merkbart raskere. Jeg har ikke målt, men forskjellen er signifikant.
Image hosted by Photobucket.com
Ikke vet jeg om det finnns noe mål på nedlasting av webider til den spesifikke pc heller.
Det vil jo avhenge av flere faktorer, som bl.a. maskinvaren i pc'en, samt hvor raske linjene til ISP-leverandøren er, i tillegg vil trafikken på den enkelte webside i det øyeblikk man besøker siden (websidens server) også ha betydning.

Uansett vil den enkelte få en positiv opplevelse av denne nye versjonen. Firefox har jo hatt rykte på seg for å være litt "tungdreven", etter det jeg har lest, og har blant annet måttet finne seg i å stille i annen rekke f.eks. i forhold til Opera når det gjelder hurtighet. Men man blir jo litt glad i denne lille "oppkomlingen" som på ikke-komersialt basis tar opp kampen med "de store", særlig hva sikkerhet angår, og nå er altså avstanden kortet inn mhp. hurtighet også =).

Av andre nye ting i denne beta'en er at nå kan man flytte flippene frem og tilbake slik som i Opera, det har jeg savnet. - Og så har de fikset 5,000 bugs ! =)

Alvorlig sikkerhetshull oppdaget i Firefox.
Sammen med lanseringen av 1.5 Beta opplyser Firefox-organisasjonen også at det er oppdaget et alvorlig sikkerhetshull i "vidunderbarnet" deres, det gjelder både gamle versjoner og også denne nye beta'en.
Denne feilen kan i verste fall åpne for at en angriper kan kjøre ondsinnet software på brukerens PC.

Jeg leste om det på følgende link: https://addons.mozilla.org/messages/307259.html
På nevnte side finnes det en fil som kan lastes ned og som utfører reparasjonen. Imidlertid fikk jeg ikke reparasjonsfilen til å virke så derfor måtte jeg tette lekasjen manuelt. Det finnes instruksjoner på nevnte link/side om hvoedan den manuelle reparasjonen kan gjøres, og det var ikke vanskelig - bare litt klikking.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Learn about satellite dishes, programming, installation, and multi-room systems at Direct TV With Tivo. Select the best Direct TV With Tivo Satellite TV System for your needs.

11/9/05 06:12  

Legg inn en kommentar

<< Home

Image hosted by Photobucket.com      MyCachWorld            Bensinpillen

-->